Zvednout telefon vždy a všude?
Často se setkávám s lidmi, kteří svůj mobilní telefon zvednou vždy, ikdyž zrovna nemohou hovořit. Otázkou je proč to dělají ? Neznají mobilní etiketu nebo ji znát nechtějí.
Ukázkový příklad je situace v metru, které odjiždí ze stanice a zrovna někomu začne zvonit telefon. Každý dobře ví, že v tunelu signál není, ale přesto telefon zvedne se slovy "jsem v metru. teď nemohu!". Za prvé chudák volající, který musel zbytečný hovor zaplatit. Za druhé chudáci ostatní cestující, kteří se na takového blbce musí po zbytek cesty dívat.
Dalším příkladem je jízda v tramvaji, kde není slyšet svého slova a někdo zvedne telefon a začne do něj křičet "Neslyším, neslyším..haló..haló". Takových příkladů zde mohu uvést desítky a setkávám se s nimi každý den.
Přece nezvednu telefon, když vím, že nemohu hovořit, když je v okolí příliž veliký hluk nebo když jsem na toaletě. Jsou prostě situace, kdy se musí telefon vypnout nebo ignorovat, případně nastavit na tiché vyzvánění. I při telefování by se měl dodržovat index slušného chování.
Pokud se chcete dozvědět více o mobilní etiketě, podívejte se na projekt podpory správného užívání mobilního telefonu od T-press.cz a nedělejte si ostudu ve společnosti.