KARNET.CZ

Chvilka čtení pro každého

změnit téma:

Počet článků

Najdete zde celkem článků.

Počet čtenářů

Všechny články byly od 19.6.2007 přečteny celkem x.

ČSA přemýšlejí o vlastní nízkonákladové značce - pozdě ale přece

07.08.2007 | Roman Karnet

Nedávno jsem na portálu iDnes narazil na informaci, že ČSA přemýšlí o vlastní nízkonákladové značce, ale není to prý ještě oficiálně potvrzeno.
Musím se tomu smát, protože asi před rokem tiskový mluvčí společnosti na otázku "Zda-li se ČSA bojí narůstající konkurence nízkonákladových společností v České republice?" reagoval s ujištěním, že tyto společnosti pro ČSA nepředstavují žádnou hrozbu a že pokrývají pouze určitou skupinu zákazníků. Proč tak rychle změnili názor?

Společnost ČSA nabízí podle nich kvalitnější služby za vyšší cenu letenky. Kvalitnější službou se rozumí větší zavazadlo v ceně letenky, občerstvení během letu, více letušek k dispozici a další "nezbytné" služby pro let. Nemusí se tedy obávat, že příjdou o své zákazníky, přece pruměrný čech nehledí na cenu ale na kvalitu. A teď dost nesmyslů! ČSA asi nevědělo, že průměrný čech je orientovaný pouze na cenu. Za nižší cenu je ochoten obětovat své pohodlí i kvalitu služeb. Už dlouhodobě to dokazují preference spotřebitelů v nákupních centrech, kde jsou obchodníci nuceni prodávat méně kvalitní zboží za nejnižší cenu, protože by je kvalitní a dražší zboží neuživilo.

Většina čechů se tedy obejde bez občerstvení během letu, nemusí mít více letušek k dispozici a přetrpí i menší prostor na sezení. Raději poletí do Londýna za 2000,- než za 8000,-. A protože i cestovní kanceláře musí nabízet své zájezdy orientované většinou na cenu, nakupují lety také od nízkonákladových společností. Napomáha tomu i fakt, že letadla nízkonákladových společností jsou na stejné úrovni jako letadla ČSA, někdy i lepší. Tak proč neušetřit, když nejde o život či zdraví?

Zájem o nízkonákladové lety rok co rok roste s mírou informovanosti obyvatelstva. Letenky se většinou objednávájí přes internet na domovské stránce každé společnosti. Problém je, že tyto společnosti mají obchodní název v cizím jazyce, který si někdo nemusí zapamatovat, takže nenajdou ani jejich webovou stránku.

Myslím, že ČSA si konečne uvědomuje situaci a je čas si přestat hrát na snoba. Létání už prostě není jenom pro horních 10% obyvatelstva. Jsem zvědav, co ve vedení ČSA vymyslí!

zpět